09014540086

جستجو کردن

آشنایی با انواع سفره یکبار مصرف

محتوای جدول

امروزه استفاده از سفره‌های یکبار مصرف در مهمانی‌ها و سایر مجالس‌ دیگر رونق زیادی پیدا کرده است. این سفره‌ها جزو محصولات ترموپلاست شیمیایی محسوب می‌شوند. استفاده از سفره‌های یکبار مصرف باعث صرفه‌جویی در انرژی و زمان می‌شود. سفره‌های یکبار مصرف در دو نوع کاغذی و نایلونی تولید شده و در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از انواع سفره‌ یکبار مصرف، ویژگی‌ها و مزایای خاصی دارند. ما در این مقاله به معرفی کامل این سفره‌ها، ویژگی‌ها و مزایای استفاده از آن‌ها پرداخته‌ایم. بنابراین اگر مایل به کسب اطلاعات در مورد سفره‌های یکبار مصرف هستید، مطالب ما را تا پایان دنبال نمایید.

منظور از سفره یکبار مصرف چیست؟

از سفره‌های یکبار مصرف به جای سفره‌های معمولی استفاده می‌شود. این سفره‌ها از مواد پلیمری شیمیایی با ترکیبات متفاوت تشکیل شده‌اند. انواع سفره‌های یکبار مصرف به صورت رولی با متراژ معین به بازار عرضه می‌شوند. تنوع طرح و رنگ در سفره‌های یکبار مصرف آنقدر زیاد است که گاهی خریداران در هنگام خرید، قادر به انتخاب از بین آن‌ها نیستند. از سفره‌های یکبار مصرف می‌توان در جشن‌ها و عروسی‌ها، مهمانی و نیز برای مراسم‌های برگزار شده در طبیعت و صحرا استفاده کرد.‌ نکته لازم در مورد استفاده از سفره‌های یکبار مصرف این است که بعد از استفاده از این سفره‌ها حتما باید آن‌ها را در زباله‌های تفکیک شده قرار داد. سفره‌های یکبار مصرف در مدل‌های مختلف سفره مجلسی یکبار مصرف، سفره یکبار مصرف مجلل، سفره یکبار مصرف شیشه‌ای، سفره یکبار مصرف بی‌رنگ و سفره یکبار مصرف ساده تولید می‌شوند.

انواع سفره‌ یکبار مصرف

همان‌طور که در بالا اشاره شد، سفره‌های یکبار مصرف دارای مدل‌های مختلفی هستند.‌ از رایج‌ترین انواع سفره یکبار مصرف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

سفره مجلسی یکبار مصرف

یکی از پرکاربردترین انواع سفره‌های یکبار مصرف، سفره مجلسی است. این سفره‌ها در طرح‌ها و متراژهای متفاوت به بازار عرضه می‌شوند. سفره‌های یکبار مصرف به صورت شیشه‌ای و کاغذی تولید شده و از کیفیت بالایی برخوردار هستند. سفره‌ مجلسی در مجالس عروسی و مهمانی‌های بزرگ قابل مصرف است. در تولید سفره‌های مجلل از مواد اولیه درجه یک و با کیفیت استفاده می‌شود.

سفره یکبار مصرف مجلل

یکی دیگر از مدل‌های سفره یکبار مصرف، نوع مجلل است. از سفره‌های یکبار مصرف مجلل در مراسمات بسیار تشریفاتی و مجلل استفاده می‌شود. این سفره‌ها دارای طرح‌های خاص و منحصر به فردی هستند. سفره‌های مجلل از لحاظ میزان استحکام و مقاومت، نسبت به سایر انواع سفره یکبار مصرف در درجه بالاتری قرار دارند.

سفره یکبار مصرف شیشه‌ای

سفره‌ یکبار مصرف شیشه‌ای همان‌طور که از اسم آن مشخص است دارای زمینه شفاف و شیشه‌ای است. این سفره‌ها به صورت رولی و در طرح‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. سفره‌های یکبار مصرف شیشه‌ای یا نایلونی نسبت به سایر انواع سفره یکبار مصرف از قیمت مناسب‌تری برخوردار هستند.‌ از این سفره‌ها معمولا برای استفاده روزمره و خانگی استفاده می‌شود.

سفره یکبار مصرف بی رنگ

سفره‌های یکبار مصرف بی‌رنگ شبیه به نایلون‌ها یا همان نایلکس‌ها هستند که هیچ‌گونه رنگ و طرحی در آن‌ها به کار نرفته است. از این سفره‌ها به عنوان زیرانداز در هنگام سبزی پاک کردن، رومیزی در رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود.

سفره یکبار مصرف ساده

یکی از رایج‌ترین و در عین حال، ساده‌ترین مدل‌های سفره یکبار مصرف، سفره‌ یکبار مصرف ساده است. این سفره‌‌ها هیچ نوع طرح و نقشی ندارند و به شکل کاملأ ساده به بازار عرضه می‌شوند. به همین دلیل قیمت آن‌ها مقرون‌ به صرفه‌تر از سایر سفره‌های یکبار مصرف است. سفره‌های ساده در مراسم‌های خودمانی و نیز مهمانی‌های برگزار شده در باغ و صحرا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سفره‌ها معمولا از مواد درجه ۲ و ارزان‌تر تولید می‌شوند.

کاربرد انواع سفره یکبار مصرف

همان‌طور که در بالا اشاره شد، سفره‌های یکبار مصرف در طرح‌ها و انواع متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام دارای کاربردهای متفاوتی هستند. همان طور که گفته شد سفره‌ یکبار مصرف مجلسی، شیک و مدرن است و بیشتر در مجالس مهمانی و جشن کاربرد دارد. سفره‌ یکبار مصرف ساده برای مصارف خانگی و روزمره مناسب است. سفره یکبار مصرف شیشه‌ای برای مصارف رومیزی، کاور لباس، زیرانداز و … کاربرد دارد. سایر انواع سفره‌های یکبار مصرف نیز در موارد خاصی کاربرد دارند.

جمع‌بندی

سفره‌های یکبار مصرف یکی از انواع محصولات ترموپلاست است که در مصارف خانگی، تجاری و شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این سفره‌ها در انواع و اقسام کاغذی و نایلونی تولید می‌شوند. سفره یکبار مصرف مجلسی، سفره یکبار مصرف شیشه‌ای، سفره یکبار مصرف مجلل و سفره یکبار مصرف ساده نمونه‌هایی از مدل‌های سفره‌های یکبار مصرف است. هر کدام از انواع سفره یکبار مصرف در موارد خاصی کاربرد دارد. به طور کلی می‌توان گفت سفره‌ یکبار مصرف دارای مصارف عمومی مختلفی است که بر اساس ویژگی‌های هر مدل‌ سفره، به مصرف می‌رسند. جهت مشاهده انواع محصولات تولیدشده از سلفون وارد صفحه اصلی شوید. شرکت فرات در زمینه تولید سلفون می‌تواند راهنمای خوبی برای سوال‌های شما عزیزان باشد. جهت دریافت مشاوره رایگان با کارکنان فرات تماس بگیرید.