09014540086

جستجو کردن

سلفون بسته بندی مواد غذایی

محتوای جدول

یکی از صنایعی که از گذشته تا کنون نقش مهمی در زندگی انسان دارد، صنعت مواد غذایی است. مواد غذایی نیاز روزانه و ضروری انسان‌ها شناخته می‌شوند که به عنوان یک نیاز اولیه باید از کیفیت و سلامت کافی برخوردار باشند. مواد غذایی به دلیل حساسیت بالا به بسته بندی‌های خاص نیاز دارند تا از فساد آن‌ها در برابر عوامل محیطی جلوگیری شود. سلفون بسته بندی مواد غذایی یکی از روش‌های موثر برای نگهداری مواد تولید شده است که به حفظ کیفیت و بهداشت مواد غذایی کمک می‌کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله با سلفون بسته بندی مواد غذایی و انواع آن آشنا شویم.

آشنایی با پلاستیک بسته بندی مواد غذایی

صنعت پلاستیک با تولید نمونه‌های مختلف نایلون پلاستیکی، کمک بسیاری به نگهداری تولیدات در صنایع مختلف می‌کند. یکی از انواع پرکاربرد این پلاستیک‌ها، سلفون بسته بندی مواد غذایی است که باعث حفظ سلامت غذا در مدت طولانی می‌شود. از آن جایی که ممکن است سلفون محافظ غذا در تماس مستقیم با مواد غذایی قرار گیرد، باید برای تولید آن از مواد اولیه درجه یک و فودگرید استفاده کرد. معمولا سلفون بسته بندی مواد غذایی به حالت رولی یا پاکتی وارد بازار می‌شوند که می‌توان به صورت وکیوم یا زیپ دار نیز از آن‌ها استفاده کرد. وکیوم شدن سلفون بسته بندی مواد غذایی از ورود هرگونه هوا به درون بسته بندی جلوگیری می‌کند و این امر باعث افزایش طول عمر محتویات آن می‌شود. همچنین وجود زیپ کیپ با امکان باز و بسته شدن و نگهداری مناسب محتویات، به حفظ طراوت و تازگی مواد غذایی کمک می‌کند. معمولا سلفون بسته بندی زیپ کیپ قابلیت چندبار استفاده دارد، اما سلفون‌های معمولی بعد از یکبار استفاده باید دور انداخته شوند.

معرفی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی

با توجه به گستردگی صنایع مواد غذایی و کاربرد زیاد تولیدات آن‌ها در زندگی روزمره انسان‌، بسته بندی مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در تناسب با تنوع مواد غذایی، تنوع بسته بندی هم وجود داشته باشد. به همین دلیل شرکت‌های بسیاری در زمینه تولید سلفون بسته بندی مواد غذایی فعالیت دارند و با گذشت زمان انواع متفاوتی از این نوع بسته بندی وارد بازار شده است. در ادامه به معرفی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی می‌پردازیم.

سلفون شفاف

یکی از انواع پلاستیک بسته بندی مواد غذایی که کمک زیادی به جلب اعتماد مشتری می‌کند، سلفون شفاف شناخته می‌شود. این نوع سلفون با مقاومت بالا در برابر عوامل خارجی و همچنین ضخامت کافی، مواد غذایی را نگهداری کرده و با قابلیت شفافیت، امکان مشاهده محصول را می‌دهند. معمولا از این نوع بسته بندی برای مواد غذایی غیرحساس استفاده می‌شود که در برابر نور دچار فساد نشوند. از کاربردهای این نوع سلفون می‌توان به بسته بندی ادویه و ماکارونی اشاره کرد.

سلفون متالایز

سلفون بسته بندی مواد غذایی متالایز از پلی پروپیلن تهیه می‌شود که مقداری پودر آلومینیوم نیز در ترکیبات آن وجود دارد. وجود این ماده باعث شده است که این نوع سلفون از براقیت بالایی برخوردار باشد و از عبور نور به درون بسته بندی جلوگیری کند. بنابراین از این سلفون بسته بندی مواد غذایی می‌توان برای بسته بندی چیپس، پفک و… که معمولا در معرض نور قرار می‌گیرند، استفاده کرد.

سلفون صدفی

سلفون صدفی نوعی از پلاستیک بسته بندی مواد غذایی است که برای نگهداری محصولات فاسد شدنی در یخچال مناسب است. بسیاری از مواد غذایی در دمای محیط ارزش غذایی خود را از دست می‌دهند و باید حتما در دمای پایین نگهداری شوند. سلفون صدفی با مقاومت بالا در برابر سرما بسته بندی مناسبی برای این نوع مواد غذایی است.

سلفون استرچ غذایی

یکی از پرکاربردترین انواع سلفون‌های بسته بندی، سلفون استرچ است که علاوه بر مواد غذایی برای بسته بندی گستره وسیعی از محصولات تولیدی صنایع کاربرد دارد. استرچ غذایی معمولا از مواد اولیه فود گرید تهیه می‌شود تا در تماس با مواد غذایی، سلامت آن را حفظ کند. این نوع سلفون بسته بندی مواد غذایی با حالت کشسان و چسبنده خود به راحتی به دور محصول غذایی قرار گرفته و از آن در برابر گرد و غبار، نفوذ رطوبت و… محافظت می‌کند. استفاده از سلفون استرچ غذایی بسیار ساده است که معمولا به صورت رول‌های کوچک‌تر در مصارف خانگی و کارگاه‌های کوچک نیز کاربرد دارد. سلفون تازه نگهدارنده میوه و سبزی از سلفون‌های معروف در این حوزه است.

به طور کلی سلفون بسته بندی مواد غذایی از جنس پلی پروپیلن در نمونه‌های مختلف OPP، BOPP و CPP موجود هستند که هر یک از لحاظ شفافیت، استحکام، چاپ پذیری و دوخت پذیری تفاوت‌هایی با هم دارند. بهتر است برای انتخاب سلفون محافظ غذا برای صنایع غذایی گسترده، از متخصصان و مشاوران فروش شرکت‌های تولید کننده سلفون کمک بگیرید.

ویژگی‌های سلفون بسته بندی مواد غذایی

سلفون بسته بندی به عنوان یکی از محصولات پلاستیکی پرفروش که امروزه در صنایع مواد غذایی کاربرد گسترده‌ای دارد، از ویژگی‌ها و مزایا بسیاری برخوردار است. از مهم‌ترین این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • تامین بهداشت محصول
  • مقاومت بالا
  • عدم نفوذ رطوبت
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • بسته بندی مناسب و جذاب
  • قابلیت چاپ پذیری
  • انعطاف پذیری و چسبندگی مناسب

علاوه بر تمامی این ویژگی‌ها، این نوع پلاستیک بسته بندی مواد غذایی نازک هستند و وزن پایینی دارند. به همین دلیل با صرف هزینه اندک می‌توان مقداری زیادی از این محصول را برای بسته بندی مواد غذایی تهیه کرد.

چاپ سلفون بسته بندی مواد غذایی

یکی از مزایا مهم سلفون بسته بندی مواد غذایی قابلیت چاپ پذیری آن است که امکان برندسازی و جلب رضایت مشتری را فراهم می‌کند. معمولا طرح و لوگو موجود  بر روی محصولات غذایی تاثیر بسیاری در انتخاب مشتری و اعتماد آن‌ها به محصول دارد. بنابراین این قابلیت در پلاستیک بسته بندی مواد غذایی بر میزان فروش محصولات تاثیر بسیاری دارد و باعث تبلیغات و برندسازی محصولات می‌شود. شما به واسطه چاپ پذیری سلفون می‌توانید مشخصات کارخانه تولیدی، ویژگی‌های مواد غذایی، میزان انرژی، کالری و… را به همراه لوگو و اسم محصول بر روی سلفون بسته بندی چاپ کنید تا مشتریان اعتماد بیشتری به کیفیت محصول و اعتبار تولید کننده داشته باشند. معمولا برای چاپ سلفون بسته بندی مواد غذایی از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود که هر یک وابسته به شرایط، از کیفیت متفاوتی برخوردار هستند. از پرکاربردترین روش‌های چاپ می‌توان به روش هلیوگراور، فلسکو و رنگ فول اچ دی اشاره کرد. احتمالا چاپ بر روی سلفون بسته بندی کرفس و یا کاهو را دیده‌اید. اینگونه چاپ‌ها به منظور تبلیغ برند صورت گرفته و گاهی این محصولات صادر نیز می‌شوند.

جمع بندی

سلفون بسته بندی مواد غذایی یکی از محصولات پرکاربرد در صنعت مواد غذایی است که با وجود تنوع بالا، امکان استفاده از آن برای مواد غذایی در انواع متفاوت وجود دارد. ما در این مقاله با معرفی انواع سلفون بسته بندی مواد غذایی سعی کرده‌ایم به شما در شناسایی نوع مناسب آن کمک کنیم. هر یک از انواع پلاستیک بسته بندی، ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند و شرایط متفاوتی برای نگهداری محصول ایجاد می‌کنند. در صورتی که برای انتخاب پلاستیک بسته بندی مواد غذایی دچار سردرگمی شده ‌اید، می‌توانید از متخصصان و مشاوران فروش شرکت‌های تولید کننده کمک بگیرید.